Izskatās, ka Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) necenšas regulēt "Netflix" un "Amazon" piedāvātos video straumēšanas pakalpojumus, žurnālistiem ceturtdien norādīja informācijas un komunikācijas tehnoloģiju uzņēmuma "Lattelecom" valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.
Viņš norādīja, ka pērn Latvijas telekomunikāciju tirgū līdz ar paša "Lattelecom" piedāvāto izklaides platformu "Shortcut" parādījās vairāki jauni video straumēšanas pakalpojumu sniedzēji - "Viaplay", "Netflix" un "Amazon". "Tas, protams, ir atkal kārtējais jaunais konkurences vilnis ar jaunām tehnoloģijām, ar brīnišķīgu saturu (..) kā rezultātā [saturs] mums paliks dārgāks, un arī pieaugs konkurence šajā tirgus daļā," skaidroja Gulbis.
Viņš uzsvēra, ka "Lattelecom" un tā sniegtie pakalpojumi tiek regulēti, tomēr Gulbis apšauba, ka NEPLP censtos regulēt citus video straumēšanas pakalpojumu nodrošinātājus. ""Amazon", "Netflix" un visus pārējos neviens īpaši necenšas regulēt. NEPLP nesaka, kas ir pareizi, kas ir nepareizi, un šeit arī veidojās diezgan nevienlīdzīga situācija. Es ceru, ka tie [pakalpojumu nodrošinātāji] ir vismaz reģistrējušies NEPLP," pauda "Lattelecom" valdes priekšsēdētājs.
Runājot par tendencēm telekomunikāciju tirgū, Gulbis norādīja, ka vēl joprojām ir nepieciešams meklēt risinājumu vienlīdzīgam regulējumam starp tā saucamajiem "over-the-top" tirgus spēlētājiem, kuri internetā izplata audiovizuālo saturu bez operatora klātbūtnes, un tradicionālajiem telekomunikāciju operatoriem.
"Ja mēs paskatāmies uz "Whatsapp" un uz citiem pakalpojumiem, kas pēc būtības ir telekomunikāciju pakalpojumi, tad prasības, kas ir, piemēram, "Lattelecom" attiecībā uz klientu datu apstrādi, glabāšanu un drošību - tās nekādā veidā uz šīm alternatīvajiem operatoriem pašlaik neattiecas un jūs īsti nezināt, kas tur notiek ar jūsu datiem, ko viņi vispār ar to visu dara," skaidroja "Lattelecom" vadītājs.
Pēc viņa domām, tas rada nevienlīdzīgas konkurences situāciju, jo Latvijā "Lattelecom" tiek regulēts, tomēr konkurentiem, kas ir daudzus miljardus dolāru vērtas kompānijas, nav noteiktu regulējumu.
Gulbis arī norādīja, ka būtisks jautājums, kas telekomunikāciju tirgū būtu jārisina, ir saistīts ar autortiesību un audiovizuālo materiālu lietošanas iespēju ārpus konkrētu valstu robežām. "Piemēram, tādu vietu kā "Shortcut" abonents varētu skatīties savu saturu ne tikai Latvijā, bet arī, piemēram, Igaunijā vai Vācijā. Tas jautājums vēl nav atrisināts joprojām," sacīja "Lattelecom" vadītājs.