Arvien lielāku popularitāti žurnālu lasītāju vidū iegūst hobiju, padomu un ar veselības tēmu saistītie žurnāli - ceturtdaļa iedzīvotāju atzīst, ka pēdējo piecu gadu laikā tieši šādus izdevumus iegādājas biežāk. Tāpat arvien lielāku popularitāti iemantojuši arī izdevumi par zinātni un vēsturi, tā liecina Preses servisa un Narvesen sadarbībā ar pētījumu centra SKDS veiktais pētījums par iedzīvotāju mediju patēriņa ieradumiem.

Nemainīga paliek iedzīvotāju interese par reģionālajiem un pašvaldību izdotajiem medijiem. Šiem, kā arī hobiju, padomu, vēstures un zinātnes žurnāliem iedzīvotāji izsaka vislielāko uzticību. Turpretim vismazāk iedzīvotāji uzticas uzrakstītajam glancētajos dzīves stila žurnālos un žurnālos par slavenību dzīvi.

Žurnāli jau sen nav vien svaigāko ziņu saņemšanas avots - teju 80% atzīst, ka tie ir ērts veids, kā uzzināt jaunumus par kultūras pasākumiem, sadzīves tehniku un elektroniku, kā arī skaistumkopšanu un parfimēriju. Turklāt lasītāji labprāt pēta ne tikai žurnālistu sagatavotos materiālus, bet arī reklāmas, kas izvietotas žurnālu lappusēs. Aptaujātie atzīst, ka tās ir vizuāli pievilcīgas, kā arī ērts veids, kā iegūt informāciju par jauniem produktiem un pakalpojumiem.

Par visčaklākajām žurnālu lasītājām Latvijā ir atzītas sievietes vecumā no 35 līdz 64 gadiem, kuras dzīvo lauku reģionā. Turklāt visvairāk žurnālus lasa iedzīvotāji ar vidējo, kā arī augstāko izglītību. “Latvijā iedzīvotāji tiešām lasa, un mūsu novērojumi liecina, ka preses tirgus Latvijā ir stabils. Uzskatu, ka neviena planšete vai elektroniskā grāmata nespēj aizvietot to sajūtu, kas pārņem, paņemot rokās skaistu žurnālu un ieritinoties mīkstā pledā. Steidzīgā ikdienā žurnāli mudina mūs apstāties un veltīt laiku sev, tā ir šī medija pievienotā vērtība. Tas jau sen nav tikai ziņu saņemšanas līdzeklis. Žurnāls ir veids, kā iedzīvotāji sev patīkamā formātā saņem informāciju par sev interesējošo tematu, pat ja tas ir ļoti specifisks,” dalās Narvesen Baltija valdes priekšsēdētāja Katrīne Judovica.

Žurnāli ir kļuvuši par iedzīvotāju ikdienas neatņemamu sastāvdaļu - 66% regulāro lasītāju, iegādājoties žurnālu, jau iepriekš zina, ko pirks, un mērķtiecīgi dodas pēc tā uz tirdzniecības vietu. 61% žurnālu lasītāju atzīst, ka mēdz pavadīt laiku pie stenda, pētot preses jaunumus. Trešdaļa pircēju iegādājas žurnālus spontāni. Kritēriji, pēc kuriem iedzīvotāji mēdz izvēlēties izdevumus, ko parasti nelasa, ir tā vāks, satura pieteikums - tas, cik labi izdevējam ir izdevies ieintriģēt lasītāju, kā arī pats saturs.

Pētījums ar telefoninterviju palīdzību tika veikts šī gada maijā, izlases apjoms - 900 respondenti no visas Latvijas.

Par Narvesen

Narvesen ir vadošais mazumtirdzniecības franšīzes tīkls, kas visā Latvijā nodrošina ērtu iespēju ātri atjaunot enerģiju un saņemt ikdienā visnepieciešamākās preces un pakalpojumus. 250 tirdzniecības vietās Narvesen piedāvā daudzveidīgu svaigu un garšīgu ēdienu klāstu, atspirdzinošus dzērienus un plašu jaunāko preses izdevumu izvēli. Franšīzes tīkls Latvijā darbojas no 1997.gada, un Narvesen uzņēmumos, ieskaitot franšīzes ņēmējus, strādā vairāk nekā 650 darbinieki.

Narvesen franšīzes darbību Latvijā pārrauga uzņēmums SIA Narvesen Baltija, kurš pieder norvēģu uzņēmumam Reitan Convenience. Narvesen ietilpst Reitan uzņēmumu grupā, kas pārstāvēta Ziemeļvalstīs un Baltijā ar tādiem zīmoliem kā Narvesen, Pressbyrån, R-kiosk un 7-Eleven.

BNS_logo.jpg