Tiešsaistes tirdzniecības un investīciju uzņēmuma "Saxo Bank" akciju stratēģis Pīters Garnrijs skaidro, kāpēc Apple nespēj atgūt savu kādreizējo spozmi.
Pēc "Saxo Bank" finanšu analītiķa domām ir 3 iemesli, kāpēc Apple ir pazaudējis savu sākotnējo ietekmi. Pirmkārt, jaunu iPhone modeļu parādīšanās tirgū ir bijusi pārāk piesātināta un tas ir noticis pārāk strauji. Minētais ir redzams pārdošanas rādītājos - klienti, kuriem ir iPhone 4 un iPhone 5, ne vienmēr izvēlas pāriet uz iPhone 6 vai gaidāmo iPhone 7. Kā skaidro Garnrijs, jaunākie iPhone modeļi nav nekas revolucionārs, paredzams, ka arī iPhone7 Apple veiks tālruņa programmatūras atjauninājumus, bet nekas iespaidīgs un specifisks nav sagaidāms.
Otrkārt, ekonomiskā situācija Ķīnā šobrīd strauji pasliktinās. Apple ieņēmumi pirmajā ceturksnī ir vien 33% un "Saxo Bank" eksperts nav vienisprātis ar Apple vadītāju Timu Kuku, ka tā ir tikai pagaidu situācija. Vērtējot Ķīnas pašreizējo ekonomisko attīstību, "Saxo Bank" uzskata, ka situācija uzņēmējdarbībā tik drīz neuzlabosies. Pie kam konkurentu viedtālruņu programmatūras, kas tiek ražotas Ķīnā un Dienvidkorejā ir pat labākas nekā pašreizējiem iPhone tālruņiem, kā arī pie pašreizējās Apple kvalitātes, produktu cenas Ķīnas tirgum ir pārāk augstas. Minētie faktori samazina Apple tirgus daļu Ķīnā.
Trešais iemesls, kāpēc Apple zaudē savu varenību ir neveiksmīgā Apple mūzikas straumēšanas pakalpojuma radīšana sadarbībā ar Beats, kā arī ne visai veiksmīgā Apple Watch laišana apritē. Ja vērtē šo segmentu, ieņēmumi ir kritušies par 10%, salīdzinot ar pagājušo gadu. Tas nozīmē, ka prognozes par Apple ieņēmumu pieaugumu ilgtermiņā ir ļoti zemas, kā rezultātā Apple akciju cena nākamajā gadā necelsies.