2016. gadu Latvijas apdrošināšanas tirgus līdere – akciju sabiedrība BALTA (PZU grupa) – noslēgusi ar četru miljonu eiro neto peļņu, savukārt kopējā uzņēmuma izaugsme, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, sasniegusi 12%.

BALTA parakstīto prēmiju apjoms 2016. gadā sasniedzis 75,2 miljonus eiro, nodrošinot apdrošināšanas sabiedrībai 12% izaugsmi, lai gan kopējā Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus izaugsme pērn ir ap 6%. Uzņēmuma veiksmīgā darbība ir radījusi pozitīvu ietekmi uz tā kopējiem finanšu rādītājiem, un 2016. gads noslēgts ar neto peļņu četru miljonu eiro apmērā. BALTA saglabājusi arī līdera pozīcijas apdrošināšanas tirgū – tās tirgus daļa 2016. gadā sasniegusi 28%.

Apdrošināšanas sabiedrība BALTA norāda, ka galvenais Latvijas apdrošināšanas tirgus virzītājspēks 2016. gadā bija jaunu klientu un objektu apdrošināšana. Piemēram, OCTA apdrošināšanā tirgus pieaugums ir faktiski vienāds ar jaunu vieglo automašīnu pieaugumu gada laikā – 4%. Tomēr, tā kā apdrošināšanas tirgus kopumā vairāk aug uz jaunu klientu un objektu rēķina, tad rentabilitāte no apdrošināšanas darbības samazinās. Šo samazinājumu sekmē pieaugošais ceļu satiksmes negadījumu skaits un vidējās atlīdzības summu pieaugums, kā rezultātā atlīdzību izmaksas pieaug ātrāk nekā prēmijas. Savukārt atlīdzību izmaksu pieaugums tiek kompensēts ar apdrošinātāju efektivitātes pieaugumu, strādājot ar zemākiem komisiju un administratīviem izdevumiem. BALTA prognozē, ka līdzīgas tendences efektivitātes uzlabošanā turpināsies arī 2017. gadā. Vienlaikus ļoti pozitīvi vērtējams fakts, ka sabiedrība ar katru gadu arvien vairāk izprot apdrošināšanas nepieciešamību un izvēlas sevi pasargāt no neparedzētiem finansiāliem zaudējumiem, – šī tendence atspoguļojas arī pieaugošajā atlīdzību skaitā. Īpaši tas ir vērojams īpašuma apdrošināšanā, piesakot ar ūdens noplūdi saistītos gadījumus un mobilo ierīču bojājumus.

Bogdans Benčaks (Bogdan Benczak), apdrošināšanas sabiedrības BALTA valdes priekšsēdētājs: "BALTA ir spēcīgs tirgus līderis ar vēsturi, tradīcijām un profesionālu komandu, un esam pateicīgi saviem klientiem, sadarbības partneriem un darbiniekiem par viņu ilgstošo uzticību un augsto novērtējumu. Kā uzņēmums turpinām augt un attīstīties – BALTA mērķis ir pielāgot apdrošināšanu klientu vajadzībām, gādāt par klientu sirdsmieru un drošības sajūtu, kā arī iepazīt savu klientu daudz labāk. 2016. gada finanšu rezultāti ir apliecinājums tam, ka ejam pareizajā virzienā.”

Kā liecina LETA un SKDS neatkarīgais pētījums par apdrošināšanas kompānijām Latvijā, 2016. gadā BALTA jau 14.gadu pēc kārtas ir atzīta par godīgāko apdrošinātāju valstī. Pērn BALTA ieguva arī Ģimenei draudzīga komersanta statusu un Ilgtspējas indeksā, kurā tiek vērtētas uzņēmumu korporatīvās sociālās atbildības aktivitātes, saņēma Zelta kategorijas novērtējumu. "Uzņēmumu reputācijas topā” BALTA ierindojās visaugstākajā pozīcijā starp apdrošināšanas kompānijām. Saskaņā ar "Aon Best Employers” aptaujas rezultātiem 2016. gadā BALTA otro gadu pēc kārtas atzīta par vienu no labākajiem darba devējiem Baltijā.

PZU grupas, kas ir viens no Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgus līderiem un kurā ietilpst arī BALTA, neto peļņa 2016. gadā sasniedza 688 miljonus eiro, kas ir par 3,2% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt parakstītās prēmijas 4,6 miljardu apmērā nodrošināja kopējo uzņēmuma izaugsmi – 10,1%.

Par apdrošinātāju BALTA

Saskaņā ar BALTA veikto aprēķinu, kas balstīts uz FKTK, Lietuvas Apdrošināšanas uzraudzības komisijas, Igaunijas statistikas departamenta un apdrošinātāju gada pārskatu datiem, BALTA ir nedzīvības apdrošināšanas tirgus līderis Latvijā. Latvijas iedzīvotāji 14 gadus novērtējuši BALTA kā godīgāko apdrošinātāju, liecina LETA un SKDS veiktā aptauja. BALTA ietilpst PZU GRUPĀ, kas ir viens no līderiem Centrālās un Austrumeiropas apdrošināšanas tirgū. PZU ir uzņēmums ar 200 gadus ilgu pieredzi apdrošināšanā un lepojas ar vairāk nekā 16 miljonu klientu uzticību Polijā. 2016. gada pirmajos trīs ceturkšņos PZU GRUPA apdrošināšanas prēmijās parakstīja 3,4 miljardus eiro.