Gandrīz divas trešdaļas jeb 64% Latvijas iedzīvotāju ikdienā apzināti cenšas izvēlēties mazo uzņēmumu piedāvātos pakalpojumus, liecina "Swedbank" Finanšu institūta veiktā aptauja.
No aptaujātajiem 74% iedzīvotāju norādīja, ka tieši pie mazajiem uzņēmumiem izjūt rūpes par sevi kā klientu. 32% novērtē patīkamāku un personiskāku apkalpošanu. Tai pat laikā 60% respondentu norāda: lai arī mazie uzņēmumi ikdienā cenšas domāt par klientu servisu, pagaidām tiem ir grūti sacensties ar lielo uzņēmumu nodrošināto apkalpošanas kvalitāti.
Savukārt mazie uzņēmēji ir optimisti un savu klientu servisu desmit baļļu skalā novērtē ar pārliecinošu astotnieku.
Kā rāda "Swedbank" Finanšu institūta aptauja, 52% mazo uzņēmumu nenovirza līdzekļus regulārai klientu servisa pilnveidei, bet vēl trešdaļā uzņēmumu nav noteikti vienoti principi vai "labās prakses" klientu apkalpošanā, atstājot to katra darbinieka ziņā. To izjutuši arī iedzīvotāji, kuri norāda - mazajiem uzņēmumiem trūkst zināšanu un prasmju klientu apkalpošanā (41%), lai arī pircēji ir pārliecināti (36%), ka mazie uzņēmumi rūpējas par klientu apkalpošanu, jo apzinās - ka tieši no tā atkarīgs viņu klientu skaits.
"Mazie uzņēmumi bieži norāda, ka laba klientu apkalpošana ir to darbības panākumu faktors. Taču redzam, ka viņiem trūkst zināšanu, kā labo praksi iedzīvināt uzņēmumu kultūrā. Labs klientu serviss ir labākā no biznesa stratēģijām. To apliecina arī pētījumi - investīcijas klientu servisā un cilvēkos uzlabo uzņēmumu vispārējos rādītājus. Serviss ir viens no galvenajiem faktoriem, kas ietekmē klientu lojalitāti, tāpēc mazajiem uzņēmumiem būtu vērts ņemt piemēru no lielām organizācijām un atbilstoši saviem apmēriem investēt iekšējās kultūras veidošanā un darbinieku motivācijā," norāda "Swedbank" Finanšu institūta eksperte Elīna Zvirbule.
"Swedbank" iedzīvotāju aptauja veikta februārī, sadarbībā ar "Snapshots" aptaujājot 716 respondentus vecumā no 15 līdz 74 gadiem Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku reģionos.
Savukārt mazo uzņēmumu pētījums veikts februārī uzņēmumu platformā "Swedbank Business Network", aptaujājot 142 mazos uzņēmējus.