Lai sakārtotu taksometru nozari, Ministru Kabinets (MK) 12.martā atbalstīja grozījumus Autopārvadājumu likumā, nosakot, ka pasažierim ir tiesības pārtraukt braucienu un atteikties maksāt par pasažieru komercpārvadājumu pakalpojumu, ja nav ieslēgts skaitītājs vai tīmekļvietne nedarbojas tiešsaistes režīmā.

Turpmāk mobilās lietotnes, ar kuru palīdzību iespējams izsaukt taksometru ar balto numuru, ir nevis parastas interneta platformas, bet komersanti, kas sniedz taksometra pakalpojumus. Tas nozīmēs, ka mobilajām lietotnēm būs jāpakļaujas noteiktām prasībām un kontrolēm. Tāpat noteiktas prasības tīmekļvietnes vai mobilās lietotnes pakalpojuma sniedzējam reģistrēties VSAI “Autotransporta direkcija”. Ja reģistrācija tiks anulēta, būs apturēta arī lietotnes darbība.

Paredzēti arī stingrāki nosacījumi taksometru pakalpojumu sniegšanai  starptautiskas nozīmes transporta infrastruktūras objektos (lidostas, autoostas, dzelzceļa stacijas un ostas). Tos varēs veikt pārvadātājs, kas nodrošinās braucieniem ar taksometru norēķinu ar fiksētā tirdzniecības vietā iegādātu, Valsts ieņēmumu dienestā (VID) reģistrētu  priekšapmaksu apliecinošu dokumentu, darījumu reģistrējot taksometra skaitītājā. 

Lidostā, autoostās, dzelzceļa stacijās un ostās taksometru pakalpojumu sniegšanai ierobežotu piekļuvi noteiks  pašvaldība. Savukārt republikas pilsētas pašvaldība vai plānošanas reģions izsniegs licences kartīti ar speciālu atzīmi taksometru pārvadājumiem, kas vienlaikus dos tiesības sniegt taksometra pakalpojumus republikas pilsētas vai plānošanas reģiona teritorijā, kurā izsniegta speciālā atļauja (licence). 

Lai sniegtu taksometra pakalpojumus pārvadātājam jāatbilst noteiktām prasībām, piemēram, jānodrošina pakalpojuma piedāvājumu visā objekta darba (diennakts) laikā, personu ar invaliditāti apkalpošanu, papildus arī taksometrus ar 5 līdz 8 pasažieru sēdvietām. 

Paredzēts, ka pārvadātājs nosaka vienu tarifu (nolīgšanai, kilometram, minūtei) taksometra pārvadājumam no objekta visiem tā rīcībā esošajiem taksometriem. 

Likumā iestrādāts atlaides slieksnis 50% apmērā, kas jāietver pārvadājumu tarifos līdz ar to tiks ierobežotas  pārvadātāju iespējas piemērot atlaidi pēc brauciena, mākslīgi samazinot faktiskos ieņēmumus. Kontrolējošās institūcijas kā regulāru praksi taksometru jomā ir fiksējušas atlaižu piešķiršanu pat līdz 90% apmērā, kaut gan realitātē klientam atlaide nav piemērota vispār. 

Lai preventīvi nodrošinātu, ka pasažieru pārvadājumos ar taksometriem un vieglajiem automobiļiem tiek ievērota normatīvajos aktos noteiktā kārtība attiecībā uz braukšanas maksas noteikšanu un līdz ar to patērētāju tiesību aizsardzību, noteikts, ka pasažierim ir tiesības pārtraukt braucienu un atteikties maksāt par pasažieru komercpārvadājumu pakalpojumu, ja nav ieslēgts skaitītājs vai tīmekļvietne nedarbojas tiešsaistes režīmā. 

Likuma izmaiņas paredz arī tiesības pašvaldības kontroles institūcijām apturēt transportlīdzekli autopārvadājumu kontroles veikšanai.

Vienlaikus likumprojekts paredz precizēt prasības transportlīdzekļa aprīkojumam, nosakot, ka uz  autotransporta līdzekļa virsbūves tiek norādīta  pārvadātāja noteiktie tarifi (t.i.pamattarifi). 

Savukārt autotransporta līdzekļa salonā uz priekšējā paneļa tiek izvietots cenrādis, kurā norādīti  tarifi ar iekļautām atlaidēm vai palielinājumiem ar saprotamu  atšifrējumu, kādam braucienam tas tiek piemērots  (piemēram, braucienam no lidostas, dienas vai nakts tarifs,  daudzbērnu ģimenei, personām ar invaliditāti utt.), kā arī papildmaksa, ja tāda tiek piemērota.

Izmaiņas Autopārvadājumu likumā paredzēts pieņemt  līdz šī gada 1.maijam.