Pasaules kontekstā būtiski notikumi, kā arī tehnoloģiju attīstība rada tiešu ietekmi uz dažādām tautsaimniecības un ekonomikas jomām,  izņēmums nav arī tūrisma nozare. Dažādu faktoru ietekmē mūsdienu tūrisms ir ievērojami mainījies pieprasījuma un plānošanas ziņā, un tas noteikti jāņem vērā tūrisma pakalpojumu sniedzējiem, apgalvo Jānis Kolomenskis, SIA "Latvia Tours" korporatīvo risinājumu speciālists.

Kas ir būtiskākie faktori, kuri ietekmē cilvēku ceļošanas paradumus?

Tūrisms ir nozare, kuras tiešākais ietekmes faktors, skatoties klienta kontekstā, tradicionāli ir bijusi ekonomika, tieši izsakoties - personas maksātspēja, taču pēdējos gados tūrisma attīstību ievērojami ietekmējis ģeopolitiskais faktors – politiskā nestabilitāte, bēgļu krīzes radītie nemieri. Tā iespaidā klienti arvien retāk laicīgi plāno ceļojumus, priekšroku dodot pēdējā brīža piedāvājumiem un akcijām. Nav noslēpums, ka starp populārākajiem galamērķiem ir valstis ar saulainu klimatu, tādēļ sava ietekme ir arī klimata izmaiņām, kas rada gan temperatūras svārstības, gan dabas katastrofas un dažkārt liek pārdomāt atpūtas galamērķus. Visas šīs izmaiņas, protams, uzliek sava veida nastu tūrisma nozarē nodarbinātajiem, jo rada lielas izmaiņas pieprasījumā. Cilvēki arvien mācās, kā reaģēt uz šīm globālajām problēmām, kas pārņēmušas pasauli, sākot no tuvajiem austrumiem līdz pat Eiropai. Protams, ka tiešākais kanāls, kur mūsdienu cilvēks gūst informāciju par pasaules notikumiem, ir sociālie tīkli, un tajos nereti tiek celta emociju radīta ažiotāža, un cilvēks ir būtne, kas baidās no nezināmā. To pierāda 2016.gada 1.puse, kad, kā rādīja SIA "Latvia Tours" novērojumi, iepriekš regulārie klienti, dažādu bažu mākti, ceļošanu izsvēra kā varbūtību. Vienlaikus šo globālo faktoru ietekmē 2016.gada vidū vērā ņemami uzplauka vietējais tūrisms. Arvien strādājam pie Latvijas kā droša galamērķa popularizēšanas, tādēļ arī ienākošā tūrisma kontekstā ir vērojama un, domājams, arī nākotnē būs vērojama izaugsme.